وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
این وبلاگ به بررسی و تحلیل رخدادها می پردازد،مطالب درج شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده آن می باشد، در صورت استفاده از مطالب وبلاگ قید نمایید: برگرفته از وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
۱۳۸۸ دی ۴, جمعه
سخنی با آقای ابطحی ی شاید آزاد

آقای ابطحی ! آزادی ظاهری ات مبارک

تافبل از بازداشت ، آزادانه و البته در چارچوب نظام با همان تعلق خاطرت – وب نوشت – اطراف و اکناف را می دیدی و می نوشتی و هر روز هم می نوشتی .

اتفاقی افتاده و 22خردادی به وقوع پیوسته و پس از آن بیش از یکصد و شصت روز مبتلا به تاریکی و تعب و خاموشی و حبس شدی و در زندان به نتایجی رسیدی که پیشتر با نتایج بیرونت متفاوت بود . حسب همان علاقه به وب نوشت ،از همان سلول ، حرف های در حبس ات را می زدی اما مخاطبانت در بیرون در لا به لای سطور وبلاگت ، سایه فرهنگی ترین لباس شخصی ها را بر بالای وب نوشت ات حس می کردند .

حالا آزاد شدی ، آزادی موقت داری . آزادی یی که در آن به غیر از این 5 شش ماه ، پنج سال و نیمش را بدهکاری و فعلا هم تا اینجا قریب به یک میلیارد برایت هزینه برداشته . تنفس در بیرونت مبارک !

ابطحی عزیز ! تنفس جامعه ات را حالا چطور می بینی ؟!

در موقعیت حبس ، تصوری از کنش جامعه ات داشتی حالا که در خیابان های پایتخت راه می روی ، نبض جامعه را چگونه برآورد می کنی ؟ آیا با تصورت در شرایط حبس مطابقت دارد یا خیر ؟ شما چیزی می پنداشتی و رفتار جامعه به گونه ای دیگر بود ؟

یک ماه مانده به انتخابات ، نشاط جامعه را به شکل کم سابقه یا بی سابقه در طی سی سال پس از انقلاب دیدی ، حالا که 24 خرداد نیست ، دوم آذر 88 است ، از 24 خرداد تا پایان آبان در حبس بودی ، حالا فضای بیرون زندان را چگونه دریافت می کنی ؟

آیا جامعه با نشاط است ؟

سرخورده است ؟

بدون عنایت به اتفاق 22 خرداد دارد زندگی اش را می کند؟ و کاری به هیچ طرف دعوا ندارد؟!

خیلی ها مایل اند بدانند ابطحی ی قبل از بازداشت با ابطحی محبوس و با ابطحی آزاد یا نسبتا آزاد چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ و خودت دوست داری کدام ابطحی باشی ؟!

و پایان سخن با طرح این پرسش که :

22 خرداد 88 با چه مقطعی از مفاطع این سه چهار دهه اخیر قابل مقایسه است؟

منبع:وبلاگ پیوست

برچسب‌ها: , ,

نوشته شده در ۲۰:۰۸ توسط میثم معتمدنیا. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin