وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
این وبلاگ به بررسی و تحلیل رخدادها می پردازد،مطالب درج شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده آن می باشد، در صورت استفاده از مطالب وبلاگ قید نمایید: برگرفته از وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه
سخنی برای این روزها

بعضی از حرفها،سخنان، تاریخ مصرف ندارند یعنی کاربردشان محدود به زمانی غیر از زمان بیان آن هم می باشد.

چند روز پیش به طور اتفاقی در اینترنت نظرم به سخنان مسعود پزشکیان نماینده دلیر مردم تبریزجلب شد که در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با مردم بعد از انتصاب (بخوانید انتخاب)محمود ا.......د به ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی به زبان آورده بود.سخنانی که با شهامت و شجاعت در 7 تیر 1388 در صحن علنی مجلس مطرح شد.

بی اختیار یاد اتفاقات عاشورای 88 افتادم که چند روزی از آن می گذرد،یاد تهدیدات بعد از این اتفاق و توهین به مردم و....

عین سخنان این نماینده را در زیر نقل می کنم.امیدوارم با حوصله و دقت بخونید و نظر هم فراموش نشه:

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود به روان پاک بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلامی ایران،حضرت امام و به یاد شهیدانمان و با عرض تسلیت به خاطر شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانشون.من به سرعت مطالبم رو خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. با تایید بر قانون مداری و بیانات مقام معظم رهبری بر اساس همون قانون دلم می خواد چند تا حرف بگم خد مت شما .شهید بهشتی می فرمایند که من برخورد تلخ صادقانه را بر شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دم .شهید مطهری در کتاب داستان و راستان مثالی از حضرت علی و یک مسیحی رو میاره .که کار به دادگاه می کشه به خاطر زرهی که از حضرت علی گم شده بود و دست مسیحی بوده.در دادگاه حضرت علی که معصوم هست ،محکوم میشه وچون شاهد نمی تونه بیاره مسیحی آزاد میشه یعنی علی هم در دادگاه باید حکم داشته باشه وبتونه شاهد بیاره تا بتونه حرفش رو به کرسی بشونه در جامعه ای که ما زندگی می کنیم راحت به هرکسی دلمون بخواد تهمت می زنیم افترا می بندیم بدون اینکه به دادگاه رفته باشیم و بعد آبرو رو می ریزیم و بعد می گیم همه چیزو درست باید ببینیم و قانونی و باید قانونی دید.

حضرت علی در نامه اش به مالک اشتر می فرمایند که : هوای نفستو جلوشو بگیر و جلودار عملت باش.انصاف را مراعات کن در اونی که دوست داری یا دشمن می داری. با تمام وجودت به مردم مهر بورز عشق بورز و از مردم دفاع کن.برای مردم مثل یک حیوان وحشی نباش که به جونشون بیفتی و لت و پارشون بکنی . این مردم دو دسته هستند یا برادر دینی تو هستند یا در خلقت با تو برابرند .

گرفتار میشن،مشکل دارند،خطا می کنن،عمداً و یا سهواً .بگذر از اینا. با رحمت وگذشت با اینا برخورد کن. اینا مردمن باید با گذشت با مردم برخورد کرد.سهواً و عمداً اگر اشتباه بکنن. در آخر میگه تو رو به اینها داریم امتحان می کنیم.

وقتی می تونی گذشت کنی گذشت کن وقتی می تونی مداخله تند نکنی،تحریک نکنی،نزنی،نزن .

نگو من امیرم، امر می کنم دیگران اطاعت باید بکنن.

نگو من امر می کنم هرکی صداش در بیاد پدرش رو در می یارم.

این مردمه، با مردم مثل مردم باید برخورد کرد و مثل انسان برخورد کرد .و با انسانیت اگر ما راه علی رو بریم حرف علی رو گوش بدیم،منصفانه به همه گوش بدیم و مثل یک انسان دوست و دشمن خودمون رو هم منصفانه باهاش برخورد کنیم قطع به یقین تمام غائله ها می خوابه تمام مشکلات حذف میشه ولی وقتی جانب یکی رو بگیریم فقط یک صدا رو بلند کنیم و اجازه ندیم دیگران حرف بزنند و هرکی حرف زد انگ بهش بچسبونیم اونوقت معلومه چه اتفاقی میوفته،حالا هرچقدر هم فریاد بکشیم اصلاحش کنیم،اصلاح نمیشه انصاف رو باید مراعات کنیم صدا و سیما باید انصاف رو مراعات کنه سیستمهای و نظامی امنیتی باید انصاف رو مراعات کنند(صدای اعتراض نماینده های به ظاهر اصولگرابلند می شود ) ما حق نداریم خلاف قانون با انسانها برخورد بکنیم (صدای اعتراض معترضین همچنان به گوش می رسد که قصد دارند مانع ادامه نطق شوند) اگر شما معتقد به مقام معظم رهبری هستید صبر کنید من حرفم رو بزنم ،نپذیرید.

نپذیرید.بیبینید اگر ما ولایتی هستیم ، ملت شریف ایران بداند این پیام مال حضرت علی است این رفتار،رفتار حضرت علی است .خودتون قضاوت کنید بینی و بین الله ما علی گونه عمل می کنیم یا بر اساس نگاه خودمون ،گروه خودمون و دسته خودمون عمل می کنیم این قضاوتی است که ملت باید بکنن، شما هم باید بکنین و این امتحانی است که خداوند بین ما و شما و آخرت خواهد کرد.نه اینکه ما فرض کنیم بلند شیم و هرچی دلمون خواست بگیم و هرکی خواست حرف بزنه 2-2و 4-4(اشاره به اعتراضها در میان نطق) و هر چی که هست والسلام .

نطق این نماینده را می تونید از لینک زیر دانلود نمایید:

http://rapidshare.de/files/48939700/Pezeshkian.3gp.html

نظر یادتون نره.

برچسب‌ها: , ,

نوشته شده در ۱۹:۲۷ توسط میثم معتمدنیا. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous ناشناس said...
سبزتر از انیم که بیرنگ بمیریم از شیشه نبودیم که با سنگ بمیریم بهت افتخار میکنم