وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
این وبلاگ به بررسی و تحلیل رخدادها می پردازد،مطالب درج شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده آن می باشد، در صورت استفاده از مطالب وبلاگ قید نمایید: برگرفته از وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه
آیا امکان دستگیری رهبران جنبش سبز وجود دارد ؟؟؟

وزیر دادگستری گفت: ادله کافی برای دستگیری کروبی و موسوی وجود دارد اما ارائه فرصت‌ به سران فتنه به سود نظام است و آنها نمی توانند در آینده مظلوم‌نمایی و توطئه کنند بلکه ماهیت خود را بیشتر افشا ‌می کنند و آنگاه می توان درباره آنها تصمیم مناسب گرفت.

مرتضی بختیاری وزیر دادگستری که در نشست شورای مرکزی تشکل فرهنگی - دانشجویی حامیان دولت (گروه 72 تن ایران اسلامی) سخن می‌گفت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به سران فتنه مکررا و به طور شفاف تذکراتی دادند که چندین بار از سیما پخش شد و بیش از 200 نماینده مجلس و ائمه جمعه خواستار روشن شدن موضع آنها شدند اما این افراد موضع خود را مشخص نکردند.

گزیده سخنان وزیر دادگستری به نقل از پایگاه خبری تحلیلی لحظه :

اگر این آقایان دو ماه قبل بازداشت می‌شدند که دلائل این کار هم وجود داشت، مطمئن باشید الان آنطور که در بین مردم مطرح است که چرا اینها موضع نگرفتند، اتفاق نمی‌افتاد اما اکنون در بین مردم نسبت به آنان نفرت ایجاد شده است و ثمره رویکرد آنها را می‌بینیم و اگر پیش از حادثه عاشورا برای مردم ولایت‌مدار ما واقعا سر سوزنی تردید و شبهه وجود داشت، این تردید‌ها بر طرف شد.

عدم دستگیری سران فتنه صرفا بر اساس مصالح نظام و کشور است و به مردم اطمینان می دهم که با وجود اسناد و دلایل متقن برای برخورد با فتنه آفرینان قطعا با آنها در موعد مناسب برخورد می شود و در این خصوص سازش یا اهمال نخواهد شد.

در بسیاری از کشورهای اسلامی دولت‌های سر سپرده استکبار به شدت به وحشت افتاده بودند که اگر دامنه این تحرکات به عربستان کشیده شود، فردا نمی ‌توانند جلوی آن را بگیرند؛ متاسفانه با کاری که فتنه‌گران کردند، خوراکی برای هجمه رسانه‌های غربی علیه انقلاب اسلامی شد و آنها واقعیت‌ها را انکار می کنند و به عنوان نمونه جمعیت چند میلیونی در 9 دی را چند هزار اعلام کردند و آنها که مثلا انصاف به خرج دادند، تعداد راهپیمایان در این روز را صد هزار نفر اعلام کردند که اینها خیانت به نظام اسلامی است و انشاءالله با قدرت در موعد خود با آنها برخورد شود

قبلا در جلسه‌ای خدمت دوستان گفتم که در بحث تقلب در انتخابات ما استانداران بیشتر از همه رنج می بریم که این همه دقت کردیم که سر سوزن تخلفی صورت نگیرد و بی هیچ تعارفی به قانون عمل کردیم و حتی از گرایش خود گذشتیم اما دیدیم که فتنه‌گران خادمان ملت را در مظان اتهام قرار دادند.

در دولت نهم آقای رئیس جمهور وقتی در جمع استانداران بحث انتخابات می‌ شد، تاکید می کرد راضی نیستم سر سوزن تخلف صورت گیرد و شما باید در برابر خداوند متعال و ملت پاسخگو باشید و ما در انتخابات ما همه تلاش خود را به کار بستیم تا تخلفی صورت نگیرد و امکان تقلب هم در انتخابات نیست.

منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی لحظه

نظر نویسنده :

اولین بار نیست که صحبت از دستگیری رهبران جنبش سبز در سطح جامعه شنیده می شود. به راستی این سوال مطرح است که آیا براستی پتانسیل چنین برخوردی در حال حاضر وجود دارد یا در حد تهدید و ارعاب می باشد ؟ آیا این تهدیدها خللی در اراده رهبران جنبش سبز ایران به وجود خواهد آورد یا خیر ؟

قبل از پاسخ به این پرسشها بهتر از سخنان وزیر دادگستری دولت دهم را بررسی کرده و چند سوال مطرح کنیم.

ایشان فرموده اند: ((...اما اکنون در بین مردم نسبت به آنان نفرت ایجاد شده است و ثمره رویکرد آنها را می‌بینیم و اگر پیش از حادثه عاشورا برای مردم ولایت‌مدار ما واقعا سر سوزنی تردید و شبهه وجود داشت، این تردید‌ها بر طرف شد.))

واقعا به چه دلیل مسئولان و وزرای دولت دهم به جای مردم سخن می گویند؟

سخن از کدام نفرت است ؟

آنان که ادعا دارند سخن رهبر برایشان فصل الخطاب می باشد چرا از سخنان تفرقه افکنانه دست بر نمی دارند ؟

آیا من و همفکرانم و آن جمعیت عظیم که 25 خرداد نمایش خیره کننده ای از توان خود را بدون داشتن رسانه و تبلیغات چند ده میلیاردی به نمایش گذاشتند و در مناسبتهای مختلف اعم از روز دانش آموز و روز دانشجو چنان هراسی از بیم حضورشان می رفت که خیابانها از ساعاتها قبل از شروع مراسم در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی قرار می گرفت نفرتی نسبت به رهبرانی داریم که روز به روز محبوبیت بیشتری در بین مان دارند ؟

ایشان فرموده اند: ((...به عنوان نمونه جمعیت چند میلیونی در 9 دی را چند هزار اعلام کردند و آنها که مثلا انصاف به خرج دادند، تعداد راهپیمایان در این روز را صد هزار نفر اعلام کردند که اینها خیانت به نظام اسلامی است و انشاءالله با قدرت در موعد خود با آنها برخورد شود ((.

ایشان به این نکته اشاره نکردند که در سخنان ا.......د در میدان ولیعصر عده ای زیادی از مردم خس و خاشاک خوانده شدند،راهپیمایی میلیونی آنان در 25 خرداد اغتشاش گری عده ای عناصر سود جو لقب گرفت،علیرغم سخنان رهبری برای عدم ایجاد اختلاف افکنی، مردم را مرز بندی کردند جنبش سبز علوی و اموی را بر سر زبانها انداختند،روز عاشورا ندای حق طلبی مردم را هلهله و شادی نامیده و آنان را منافق و عامل بیگانه و سلطنت طلب و ... معرفی کردند.ایشان اشاره نداشتند که آیا اینها انصاف است ؟

ایشان فرمودند: ((قبلا در جلسه‌ای خدمت دوستان گفتم که در بحث تقلب در انتخابات ما استانداران بیشتر از همه رنج می بریم که این همه دقت کردیم که سر سوزن تخلفی صورت نگیرد و بی هیچ تعارفی به قانون عمل کردیم و حتی از گرایش خود گذشتیم اما دیدیم که فتنه‌گران خادمان ملت را در مظان اتهام قرار دادند.

در دولت نهم آقای رئیس جمهور وقتی در جمع استانداران بحث انتخابات می‌ شد، تاکید می کرد راضی نیستم سر سوزن تخلف صورت گیرد و شما باید در برابر خداوند متعال و ملت پاسخگو باشید و ما در انتخابات ما همه تلاش خود را به کار بستیم تا تخلفی صورت نگیرد و امکان تقلب هم در انتخابات نیست.))

محاسبه کنید سر سوزن را؟؟؟!!!

در ادامه به بررسی این مساله می پردازیم آیا در حال پتانسیل دستگیری و برخورد با رهبران جنبش سبز وجود دارد ؟

پاسخ به این سوال آنچنان سخت نمی باشد زیرا مشخص و مبرهن است با دستگیری مهندس میر حسین موسوی فضا بسیار ملتهب تر از گذشته و ندای حق طلبی مردم به طور جدی تری نمود پیدا خواهد کرد.

پس اساسا در حال حاضر امکان دستگیری رهبران محبوب مردم وجود ندارد.

اما براستی آیا برنامه ای برای برخورد با سران جنبش سبز وجود دارد ؟

اعتقاد نویسنده بر این است که با توجه به نزدیکی تعطیلات عید نوروز،تعطیلی روزنامه ها و احتمالا عدم فعالیت جدی سایتهای خبری آزاد اندیش در ایام تعطیلات و مهمتر از همه خلوت بودن پایتخت با توجه به مسافرتهای نوروزی اگر برنامه ای برای دستگیری و برخورد با سران جنبش سبز در دستور کار باشد مسلما، ایام مذکور خواهد بود .باید دید آیا جنبش سبز مردم ایران برای حل این معضل چاره ای اندیشیده است؟؟؟

بررسی این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که آیا براستی این تهدید ها خللی در اراده رهبران جنبش سبز ایجاد می نماید ؟

پاسخ این پرسش در بیانیه 17 مهندس میر حسین موسوی به وضوح قابل مشاهده می باشد آنجا که آمده است: ((آنچه به بنده به عنوان یک فرد کوچک این جامعه مربوط می شود استقبال از هر هجمه ای در راه اسلام و کشور عزیزمان است و سخنان چند روز اخیر بنده را به یاد کلام امام رحمه الله علیه می اندازد که “بکشید ما را ، ما نیرومند تر می شویم”. بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.))

برچسب‌ها: , , ,

نوشته شده در ۲۳:۳۱ توسط میثم معتمدنیا. مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
28 Comments:
Anonymous معلم علی said...
سلام میثم خیلی وقت بود می خواستم برایت پیام بگذارم و از اظهار لطف شما تشکر کنم اما در وبلاگ اسبق شما میسر نشد.ولی اینجا چرا؟ظاهرا عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

Anonymous المیرا said...
سلام میثم جان

مرسی خبرم کردی... خیلی نگران بودم ولی الان خوشحالم می بینم مثل قبل سرحال و با اعتماد به نفس سر جای خودت نشستی... این قالبتم خیلی ساده و قشنگه، موزیک وبلاگتم خیلی قشنگه...

Anonymous فيلسوف عشق said...
شما ها خيلي با خودتون حال مي کنيد.جنبشي که هيچ مبناي فکري ومنطقي نداشته باشد که جنبش نيست.هذيان وخيال پرستي است.خودتون هم خوب مي دونيد که راه به هيچ حايي نمي بيريد.پس فعلا دلتون به همين جنبش(هذيان)سبز خوش باشه!

bye!

Anonymous ناشناس said...
سلام
خسته نباشید . خیلی خوب تحلیل می کنید . آقایون فکر می کنن با گرفتن موسوی و کروبی همه چی تموم می شه کور خوندن. فکر می کن مردم به این سادگی دست برمی دارن .من یکی که اصلا . در ضمن اینکه وبتون و وبهای دیگه رو فیلتر می کنن نشون می ده که مثل ... ترسیدند . ما از این چیزها نه می ترسیم و نه کوتاه می یایم

Anonymous نازنین said...
salamm..mamnoon ke omadid be webloga,..ghalebetun khobe..moafagh bashid

با سلام
آيا دوست داريد تصاوير خود را، رايگان و براي هميشه آپلود نماييد؟
آيا مي دانيد تقريبا تمامي آپلود سنتر هاي دنيا، تصاوير شما را بعد از چند ماه حذف مي کنند؟
سايت » Www.Free2Upload.com « با امکانات بيشتر و قوي تر دوباره راه اندازي شد!!
اين بار با سرور اختصاصي و بسيار قدرتمند، هميشه آنلاين و ايمن!
برخي از قابليت هاي اين سايت شامل:
- آپلود رايگان و بي نهايت تصوير.
- ايجاد بي نهايت گالري.
- آپلود تصاوير بصورت خصوصي (Private) و عمومي (Public)
- نگهداري تصاوير شما براي هميشه
- قابليت آپلود از ساير سرورها (جديد)
- پشتيباني بسياري از فرمت هاي رايج نظير (JPEG, .JPG, .GIF, .PNG)
- پشتيباني از تصاوير با حجم بالا.
- ساخت آدرس ها و کدهاي مورد نياز براي سايت ها و و بلاگ ها
- سرعت بسيار بالاي سرور اختصاصي جديد و در دسترس بودن 99.99
- پشتيبان گيري روزانه بصورت رايگان (جديد)
و ...
منتظر حضور محترم شما هستيم
http://free2upload.com

Anonymous faeze said...
salam meisam jan
bebakhshid man motavaje nashodam ke chetorio az koja bayad downloadesh konam
harkari kardam nashod
mituni tozih bedi baram?
movafagh bashi azizam

Anonymous ناشناس said...
سلام
قالب وبلاگتون به نظرم قشنگه
یعنی با محتوی خیلی سازگاره .
براتون آرزوی موفقیت می کنم
موفق و سربلند باشید

Anonymous ناشناس said...
چرا می زنه ناشناس
بابا من مهلا هستم

سلام
خوشحالم که همچنان مینویسید.
اگه خاطرتون باشه چند وقت پیش یه سوال ازتون پرسیدم که بی پاسخ موند.
نمیدونم اتفاق روز عاشورا را رو شما برچه اساس گفتید که: " ندای حق طلبی مردم را هلهله و شادی نامیده و آنان را منافق و عامل بیگانه و سلطنت طلب و ... معرفی کردند"میشه برام توضیح بدید که چطور آنچه که رخ داد ندای... بود نه هلهله و...

Anonymous r.okta said...
SALAM dooste man . man taze ba webloge shoma ashna shoodam karet vaghean harf nadare az emro0o0z be bad yekiaz mokhatabaye sar sakhte webloget misham ,.ya ali

Anonymous سمیه said...
سلام
این بلاگر اصلا به درد نمیخوره(نیشخند)
میخواستم از این شکلک مکلکا براتون بزارم ولی ...(گل)(لبخند)

Anonymous ناشناس said...
برادر عزیز آخه شما داری از چی طرفداری میکنی اصلا میدونی این آقایون چی میگن و چی میخوان؟ انتخابات تموم شدو یه نفر پیروز شد دیگه هی چرا کشش میدین؟

عزیز به رای ملت احترام بزار ایران فقط تهران نیست.
بعد از این همه مدت که از انتخابات گذشته هنوز ه.......

یا حق

Anonymous Mozhgan said...
salam mamnun az hozoretun..
webe zibae darid ahangetonam kheili ghashange mamnun az davatetun...

ba ehteram www.Ashghetanhaa.blogfa.com

Anonymous bahram said...
سلام عزیزم وب قشنگی داری به منم سر بزن اگه خواستی لینک بده ولی حتما سر بزن چون عکسایی رو میبینی که هیچ وقت تا حالا ندیدی مطمئن باش نمک گیر میشی

Anonymous محمد said...
سلام.مطالب جالبی در وبلاگتون دارید و خوب هم تحلیل میکنید .اهنگ وبلاگتون هم قشنگ بود.خوشحال میشم به من هم سربزنید
azadnt.blogfa.com

Blogger Unknown said...
سلام
این فیلم چی میخواستیم چی شد در جواب فیلم شاخص هست ببین دوست سبزم.
خواستی منو هم لینک کن
www.ghotbi2.mihanblog.com

سلام دوست خوبم
...ميدوني اونا فقط چيزايي كه دوست دارن رو ميبينن و ميشنون....
اصلا اگه بقول خودشون سران فتنه رو بگيرن چي ميشه؟!! ما كه نبوديم ولي اينو خوب ميدونيم كه قديما هم شاه امام خميني رو به عنوان فتنه گر گرفت....پس الان ما با اون زمان چه فرقي كرده آخه؟!!فقط كت و شلوار و كروات به عمامه و ردا تغيير شكل داده!!

Anonymous samira said...
لحظه نبودن نيستن ها ، اگر منت مي نهي بر كلام من ، با حترام سلامت مي گويم
و هزار گلپونه بوسه به چشمانت هديه مي دهم. قابل ناز چشمانت را ندارد...
سلام دوست با محبت من
خوبی؟
ممنون از حضور گرمت...
شرمنده من از وقتی کارشناسی قبول شدم و میرم دانشگاه وقتم خیلی پره...اول هفته تا 3شنبه مدرسم بقیه هفتم تا جمعه دانشگاه!!!
امیدوارم درکم کنی و کوتاهی منو به پای وقت اندکم بذاری...
ولی قول میدم در اولین فرصت جواب خوبیهاتو بدم...
فعلا عزیزم
بدرود تا درودی دیگر...

Anonymous مهلا said...
سلام چرا آپ نمی کنید مهلا

سلام
ممنون
واقعا دارم به این نتیجه میرسم که بعضی ها دینشونو قبول ندارن.
علی رو وقتی قبول دارن که برای اونا سخن گفته باشه.
ولی وقتی علی میگه برای مردم مثل یک حیوان وحشی نباش که به جونشون بیوفتی و...
اینا یا گوششونو میگیرن یا....
خدا همه ی سران دیکتاتوری رو به راه راست هدایت کنه.

Anonymous مقداد said...
درود بر شما،بسیار وب خوبی دارید،با Who is the better parent به روزم،بفرمایید،سپاسگزارم.

Anonymous samira said...
دل من میخواهد
در دم صبح بهار
شاخه ای از گل یاس
بوته ای از گل مریم
بغلی از گل سرخ
برگیرم و بسازم سبدی از پر طاووس سپید
تا برم هدیه بر آن کس که وفایش به جهان گل کرده
وبرایش بسرایم
که به خلوتگه طناز این دل کوچک
میهمان شده ای...

بدو بیا تولدمه
کیک بهت نمیرسه ها...
بودو دیگه... منتظرم...

Anonymous ساغر said...
خودشون هم خيلي خوب مي دونند كه با دستگيري رهبر جنبش سبز چيزي به جز آشوب مجدد هوادار ها نصيبشون نميشه وگرنه اين ها آدم هايي نيستند كه از بي عدالتي يا سركوب حق گرايان واهمه اي داشته باشند!
دوست عزيز لينك شما اصلاح شده بود نمي دونم چرا گفتيد كه فراموش كردم اصلاحش كنم!

Anonymous آبجی سمیه said...
سلام میثم خوبی؟ نیستی نگران شدم

Anonymous آمنه said...
سلام دوست عزیز .به روز نمیکنید ؟

Anonymous آمنه said...
سلام .نگران شما هستیم .کجایید ؟

Anonymous محسن said...
سلام دوست عزيز

شبانگاهان که شبنم آيتي بخشد بهاران را بهاري خوشتر از شبنم برايت آرزومندم...

عيدتون مبارک

موفق باشيد